Op school willen we met leerkrachten en leerlingen samen nadenken over de kwaliteit van de verschillende ruimtes op school: de speelplaats, de cafetaria, het open leercentrum,... Welke kwaliteit moet een ruimte hebben om een omgeving te cre�ren waar men kwaliteitsvol kan leren. Wat kan je zelf doen om een ruimte te verbeteren. Hoe kan een ruimte inspirerend werken?
We organiseren m.a.w. een makeover van de school. De school moet een vrolijke plek worden. Iedereen kan participeren. Daarom wordt een beroep gedaan op ieders creativiteit. We vroegen een coach, Gerhard J�ger van het ABC-huis om ons te adviseren.
De leerlingen van het 2de jaar maakten samen met graffitikunstenaar Tom Vanderhulst een prachtig graffitikunstwerk in het kader van de smokefree-actie op school.
Leerlingen van het 5de jaar �pimpten� een klaslokaal.
We richtten met behulp van onze coach, Gerhard J�ger het open leercentrum in. Leerlingen hebben een ruimte nodig die een fysieke en mentale vrijplaats kan zijn. Tijdens de speeltijd en na school kunnen ze daar terecht.
We linkten ons make-overproject aan Paul Van Ostaijen. Hij woonde een aantal jaren in Hove en bracht hier de gelukkigste tijd van zijn leven door. We organiseerden een aperitiefconcert en po�ziemiddag over de dichter met veel input van het Paul van Ostaijengenootschap en steun van de ouderraad. Leerlingen van het 5de maakten kunstwerken met de dichter als inspiratiebron en schilderden Paul Van Ostaijen en zijn gedichten op de muur en op een bank op de speelplaats.
Dit jaar staan er nog tal van projecten op het programma! De cafetaria, de speelplaats,... We zijn ervan overtuigd dat architectuur inspirerend kan werken. Aandacht voor ruimtes kan bijdragen tot een betere leef - en leeromgeving voor iedereen die er verblijft.





